Tinder Games

Tenhle článek není klasický, ale jedná se o moji esej, kterou jsem psala na tohle téma a přišla mi, že by se sem hodila a také si myslím, že tento pojem by měl být popsaný i v českém jazyce.

Úvod

V dnešní době se internetové seznamky stávají více a více populárnější ve všech věkových kategorií. Předsudky lidí pomalu, ale jistě mizí. Na vrcholu oblíbenosti se docela drží Tinder a na něj se chci v této práci zaměřit, konkrétně na pojem „Tinder Games“.

Pojem „Tinder Games“ zatím u nás není tolik rozšířený jako v zahraničí. Ale to ničemu nebrání, aby se lidé na sociální síti chovali podle toho pojmu.

Sama jsem uživatelkou Tinderu, takže tento pojem není pro mě pouze teoretický, ale znám ho i z praktického hlediska, ačkoliv jsem ho já sama ještě nezkoušela přímo. Kromě pár momentů, když jsme s kamarádem pod vlivem alkoholu psali různé hlášky, které se používají k balení slečen či mužů a některé konverzace se poté rozvinuly, ale k setkání nedošlo. Jelikož ráno člověka dostihne poté i morální kocovina a ta ho donutí z toho vycouvat.

Tinder

Tinder je původně čistě mobilní aplikace, dnes již i internetová stránka, která je určena pro seznamování s lidmi z různých důvodů, ale převažuje tam seznámení kvůli sexu nebo vztahu. Podle průzkumu je to druhá nejoblíbenější seznamka v České republice.

Tinder funguje na bázi líbí/nelíbí, kdy uživatel prochází profily jiných uživatelů podle jím nastaveného filtru (pohlaví, věk, vzdálenost atd.). U každého profilu uživatel určuje zda, se mu daný uživatel líbí nebo nelíbí. Pokud dají si dají 2 uživatelé vzájemně líbí, tak dojde k propojení a poté již je možné navázat konverzace, jinak ji možné není navázat. To je také jeden z důvodů, proč je u žen tolik oblíbená, jelikož jim zde nemůže psát, kde, kdo jako na jiných aplikací a také zde není možné posílat fotky, což ženy vnímají také pozitivně, jelikož poté nemají mnoho zpráv s nevyžádanými fotkami tzv. „Dick pic“.

K vytvoření profilu na Tinderu byl původně za potřebí mít také profil na Facebooku, ale to již změnili a člověku stačí pouze e-mail nebo telefonní číslo. Na profilu uživatel udává své křestní jméno nebo přezdívku, věk, místo bydliště, zaměstnání, školu, kterou studuje či vystudoval. To je ze základních informací vše, poté je na Tinderu potřeba mít své fotografie, i když mnoho lidí, převážně mužů, si na profil místo svých fotografií dávají fotky krajiny, memes, jenom černou plochu a jiné. A podle mě nejdůležitější je bio neboli popisek, kde by se uživatel měl popsat a co nejvíce se přiblížit a ukázat potencionálním zájemcům. Profil je možné propojit s Instagramem, kdy se v profilu ukážou i fotografie, které má uživatel zveřejněné na Instagramu, ale také se Spotify a uživatel, tak může ukázat své hudební preference.

Můj profil na Tinderu vznikal v průběhu let a prošel mnoha úpravami, než se dostal do momentální verze, kdy jsem s ním spokojená. Kdy každá fotografie je pečlivě vybraná, každá věta v popisku psaná několikrát, než se dostala do finální verze a také velmi pozorně vybíraná hudba ze Spotify. Ačkoliv to působí, že bych na Tinderu hledala něco, tak opak je pravdou a Tinder mám spíše jako takový svůj osobní sociální experiment a také trošku z nudy.

Typy lidí na Tinderu

Na Tinderu se pohybuje velké množství lidí a také mnoho typů, ale dá se to utřídit do pár kategorií:

  • Hledají pouze sex – Lidé, kterým jde pouze o jednorázový zážitek a poté vám již nenapíší a nezdrží se na snídani.
  • Jsou nový ve městě – přistěhovali se do nového města a chtějí navázat kontakty.
  • Dovolenkáři – Tinder používají pouze na dovolené, kde si užijí a po návratu domů profil sice nechají, ale aplikaci smažou a použijí zase až na dovolené.
  • Po rozchodu – Nedávno prošli rozchodem a hledají náplast, aby se mohli odrazit a nalézt svou cenu znova.
  • Chtějí vztah – Uživatelé, kteří vědí, co chtějí a jdou si za tím. Chtějí vztah a také moc zrušit profil na Tinderu.
  • Egoisti – Na Tinderu mají plno fotografií, kde můžete vidět jejich tělo a vzhled. Na Tinderu chtějí pouze číst komplimenty a nic jiného, než oni sami je nezajímá.
  • Lháři – Lžou ať už jenom biem, kdy ze sebe udělají jiného člověka a postaví se do lepšího světla, ale také fotografiemi, kdy je upraví tak, že jakmile je uživatel potká, tak vypadají kompletně jinak a uživatel odchází zklamaný.

Samozřejmě se na Tinderu nachází také uživatelé, kteří nezapadají do žádné z uvedených kategorií, ale těch je bohužel minimální procento.

Tinder Games

Tinder Games je model/návod, jak sbalit slečnu na Tinderu, na internetu jde nalézt spoustu návodů, jak takový model využít od těch, které přímo ukazují zprávy, co by měl člověk psát až po ty více teoretické.

Modely Tinder Games

Existuje několik modelů, jak pojmout Tinder Games a několik osvědčených startovacích zpráv.

Zde je pár příkladů:

  • 2 lži a 1 pravda – v první zprávě ženě muž napíše, že má uhádnout z 3 vět, podle jeho života, kdy jsou 2 pravdivé s jedna lživá, která je ta lživá
  • Nikdy jsem – muž ženě napíše jednu větu, kdy napíše věc, co on nikdy nedělal, ale z jejího profilu jde vidět, že ona ano
  • Co bys raději… – muž napíše ženě 2 možnosti, co by měla dělat či co by se mohlo stát (může se jednat i o situace, které nikdy nemůžou nastat) a ona si z toho musí vybrat jednu (například: radši bys zpívala karaoke před svojí crush nebo šla na pracovní pohovor atd.)
  • Vytvoření vlastního příběhu – muž napíše ženě v první zprávě začátek příběhu, který pak spolu pomalu vytváří v průběhu psaní
  • Impromptu Trivia – tohle netuším, jak přeložit, ale jedná se o to, že muž ženě napíše, nějakou vědomostní otázku a ona na ni odpoví (například: Jaké je hlavní město nějakého státu či jaká je nejdelší kost v lidském těle) a když odpověď neví, tak jí ji dá on
  • Vyplnit pomlčky – muž ženě napíše zprávu, kde schválně vynechá místa, která má ona vyplnit (například Vždy když jdu do ___ tak skončím u ____ atd.)
  • GIF konverzace – muž pošle ženě GIF, kterým začne konverzace a celá konverzace, pak probíhá pomocí GIFů
  • Top 5 – muž napíše ženě, ať mu ona napíše top svých 5 oblíbených (například zmrzlin, jídel nebo filmů)
  • Poslední věc – muž ženě napíše zprávy s otázkou ohledně poslední věci (například: jídlo, činnost atd.)
  • Co bys dělal/a kdybys… – muž napíše žene zprávu, co by dělala, kdyby (například viděla zombie, dostala nabídku letět zadarmo někam apod.)

Tyhle hlášky samozřejmě můžou využít i ženy pro začátek konverzace, ale spíše je využívají muži, jelikož ženy méně píšou jako první.

Dalším model Tinder games je za použití více teoretického návodu, který se dá nalézt na internetu nebo pomocí své vlastní iniciativy. Kdy muž si prostuduje jak text, tak fotky dané slečny a za pomocí detailů, kterých si tam všimne započne konverzaci. Originalita je, zda to hlavní, když má žena něco velmi výrazně na profilu, tak je jasné, že se toho chytne každý, proto je potřeba si všímat i těch maličkostí, jelikož tak je možné vyniknout mezi ostatními muži, co ji píšou a tím spíše žena odpoví, jelikož ji to zaujme.

Modifiakce Tinder Games

Na internetu je možné najít různé modifikace „Tinder Games“, které vymysleli různí uživatelé Tinderu a sdíleli je mezi ostatní pomocí sociálních sítí.

Jednou z nejvíce populárních modifikací je ta, kterou vymyslela jedna uživatelka Tinderu a poté ji sdílela mezi další uživatelky pomocí Facebooku. V této modifikaci se jedná o to, aby muž ženě objednal pizzu, kterou jí zaplatí nechá restaurací doručit k ní domů a žena toho dosáhla v co nejkratším možném čase. Jediné pravidlo je to, že se nesmí jednat o muže s kterým se žena již sešla a musí jít o úplně novou konverzaci.

Tinder Games pro děti

Ačkoli tento nadpis může znít až absurdně, ale opak je pravdou. Existuje stránka, kde jsou online hry pro děti a jejich hlavním motivem je Tinder. Kdy dítě vytvoří své postavě Tinder profil a snaží se posbírat, co nejvíce propojení nebo svou postavu obléká podle toho, aby uspěla a zaujala muže z profilu. Jedna z her je také o vytvoření profilu podle sebe, kdy pak dítě projíždí profily uměle vytvořené do hry a vybírá si profily, které ho zaujmou a které ne (Tinder líbí/nelíbí) a s těmi pak vede konverzaci a výhra je, když se v konverzaci dostane k pozvání na rande.

Tinder Games a Gamifikace

Gamifikace

Gamifikace je docela nová technika, která se používá v marketingu. Kdy se herní prvky uplatňují ve firemních procesech. Má za cíl zvednout zájem o určité téma, kdy se pomocí herních prvků stávají některé procesy více zábavné a poutavé pro zaměstnance.

Gamifikace se do povědomí širší společnosti dostala roku 2010 díky společnosti Playboy a dalšími firmami, které ji začali využívat. Napomáhá prohloubit vztah mezi zaměstnanci a zaměstnavatelem/firmou či mezi zákazníky a firmou.

Gamifikace se dá dělat na externí, která se orientuje na vztah mezi firmou a zákazníky a interní, která se orientuje na vztah mezi zaměstnanci a zaměstnavatelem/firmou či mezi zaměstnanci. Interní gamifikace se využívá například i u náborového řízení nebo jako pomoc při začlenění nových zaměstnanců do kolektivu a ideji společnosti, v tomhle využití mluvíme o tak zvaném „gamifikovaném onboardingu“.

Gamifikace pomáhá k utužení vztahů, ale také slouží jako zdroj podstatných informací pro firmu, jak o zaměstnancích, tak zákaznících. Podle Richarda Bartleho se jednotlivý hráči v gamifikaci dají dělit do 4 skupin – Archiever (snaží se stále vyhrávat, při nezdaru či malé obtížnosti ztrácí zájem o pokračování ve hře), Socialiser (účastníkem hry se stává primárně pro zábavu a k rozšíření/prohloubení mezilidských vztahů), Explorer (hru bere jako dobrodružství a stává se pro něj předmětem v osobním průzkumu), Killer (manipulativní, který využívá jiné hráče či sabotuje hru se záměrem vyhrát).

Tinder Games a Gamifikace

U Tinderu je využita gamifikace externí, kdy se jedná o vztah uživatele k aplikaci. Aplikace má v sobě herní prvky, kdy se pomocí sbírání propojení uživatel stává populárnějším a častěji ukazovaným ostatním uživatelů, ale také pro příjemný pocit úspěchu, který v uživatelích/hráčích samotná aplikace navazuje díky animaci použité při propojení a zvedajícímu se číslo propojení. Kupříkladu Alfie Bown ve své knize Playstation Dreamwork přirovnává Tinder k Pokemon Go, kdy místo sbírání pokémonů uživatelé/hráči sbírají propojení. Aplikace také využívá, že když uživatel dosáhne určitého počtu tak zvaných „swipes“, dostane možnost využít jednu z placených funkcích zadarmo. Což má za výsledek, že se uživatel snaží dosáhnout na tuto možnost, ale také se ho tím snaží navnadit, aby investoval do placené verze aplikace.

Uživatelé sami si vytvořili gamifikaci v podobě „Tinder Games“, kdy jsi jdou za svým cílem získat, co největší počet propojení a také schůzek, kdy dospěje k chtěnému výsledku, ať už je to nezávazný sex či najití něčeho hlubšího.

V tomhle případě by se na uživatele dalo použít rozdělení do 4 skupin podle Richarda Bartleho, kdy Archiever se snaží získat, co nejvíce schůzek, kde na konci dojde k nezávaznému sexu, ale také v nich hledá výzvy a nechce nic, kdy nemusí vynaložit snahu, Socialiser hledá něco hlubšího a navazuje vztahy, ať romantického charakteru nebo přátelského, Expolerer se na Tinderu schůzkám spíše vyhýbá, občas na nějakou zajde, aby zjistil, jak probíhají a celkově se snaží, co nejvíce prozkoumat Tinder a možnosti, co nabízí, Killer, kdy se snaží za každou cenu získat, co schůzek, které končí nezávazným sexem, stejně jako Archiever, ale na rozdíl od něj se k tomu nebojí využít i lží, polopravd či manipulací a nehledá v tom výzvy, čím jednodušší, tím pro něj přitažlivější.


Dress Up Who. DressUpWho [online]. Dostupné z:  https://www.dressupwho.com/tinder-games/

TAYLOR, Alexis. 10 Tinder Icebreakers & Texting Games for Successful Tinder Flirting. Tindero Plus [online]. Tindero Plus, 2019 [cit. 2022-01-15]. Dostupné z: https://tinderoplus.com/tinder-icebreakers/

Badoo nebo Tinder? Tři čtvrtiny oslovených se během pandemie seznamovaly na internetu. Budějcká Drbna [online]. České Budějovice: Drbna, 2021. Dostupné z: https://budejcka.drbna.cz/zpravy/spolecnost/31831-badoo-nebo-tinder-tri-ctvrtiny-oslovenych-se-behem-pandemie-seznamovaly-na-internetu.html

Pragmatická analýza profilu uživatelů internetových seznamek. Praha, 2017. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze.

PERNICA, Jirka. Tinder: flirtujte, randěte, seznamujte se. Svět Androida [online]. Praha: Svět Androida, 2014. Dostupné z: https://www.svetandroida.cz/tinder-flirt-seznamka/

DOHERTY, Eoghan. Pic: These cheeky girls have invented a new Tinder game to wind up men. JOE [online]. JOE, 2016. Dostupné z: https://www.joe.ie/tech/pic-these-cheeky-girls-have-invented-a-new-tinder-game-to-wind-up-desperate-men-494801

Tinder Game Guide [How to spit a mad amount of it]. Online for love [online]. Online for love. Dostupné z: https://onlineforlove.com/tinder-game/?vid=ef30GMETx0TwG6Z7BggmmIzJfzx&n=10wDm2lPZsFi&utm_term=ef30GMETx0TwG6Z7BggmmIzJfzx

BOWN, Alfie. Playstation Dreamwork. BOWN, Alfie. Playstation Dreamwork. Cambridge: Polity Press, 2018, 17-22, 133. ISBN 9781509518067.

KRAMOSILOVÁ, Simona. Využití gamifikace v procesu adaptace pracovníků. Praha, 2021. Bakalářská práce. Univerzita Karlova. Vedoucí práce PhDr. Mgr. Renata Kocianová, Ph.D.

SZYMAŃSKA, Dominika. Gamifikace je více než jen hra [online]. 6.9 2017 [cit. 2022-02-11]. Dostupné z: https://www.hrnews.cz/lidske-zdroje/rizeni-id-2698710/gamifikace-je-vice-nez-jen-hra-id-3148546

P. M. Valkenburg and J. Peter, „Who visits online dating sites? exploring some characteristics of online daters“, CyberPsychology & Behavior, vol. 10, no. 6, 2007.

J. T. Hancock, C. Toma and N. Ellison, „The truth about lying in online dating profiles“, Proc. ACM CHI, 2007.

Smith and M. Duggan, „Online dating & relationships“, Pew Internet & American Life Project, 2013.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *